1 oktober 2010

Het IAB en het IBR nemen gezamenlijk hun intrek in de Renaissance Building, een “groen” gebouw. Doel van deze cohabitatie? Een betere dienstverlening voor de leden en een verhoogd werkcomfort voor de werknemers en de commissieleden.

De twee instituten van de economische beroepsbeoefenaars, het Instituut van de Accountants en de Belastingconsulenten (IAB) en het Instituut van de Bedrijfsrevisoren (IBR), besloten hun krachten te bundelen door verschillende gemeenschappelijke diensten in te richten, met behoud van hun volledige autonomie.

De intrek in de Renaissance Building, gelegen in hartje Brussel, komt tegemoet aan de wens van de twee instituten om een aangename werkomgeving in te richten voor de werknemers en de commissieleden, evenals een ecologisch uitstalraam voor deze instituten die in België ongeveer 8 000 leden vertegenwoordigen.

Om de nieuwe uitdagingen van de economische beroepsbeoefenaars en de complementariteit tussen de raadgevers van de kmo’s, zijnde de accountants en de belastingconsulenten, en de certificerende rol inzake jaarrekeningen van de bedrijfsrevisoren voor te stellen, ontvingen de voorzitters van de 2 instituten journalisten op dinsdag 28 september.