29 juli 2009

Als algemeen principe geldt dat elke bedrijfsrevisor (natuurlijke persoon of rechtspersoon) ingeschreven in het openbaar register persoonlijk dient in te staan voor de betaling van zijn bijdragen in de werkingskosten van het Instituut.

Zo zal ook elke bedrijfsrevisor “een aangifte formulier” moeten indienen voor de berekening van zijn veranderlijke bijdrage en ook instaan voor de betaling van deze bijdrage.

Het Instituut laat weliswaar toe dat de bedrijfsrevisoren natuurlijke personen, die niet verhinderd zijn om revisorale opdrachten uit te voeren om reden van onverenigbaarheden zoals bedoeld in artikel 13, § 2 van de wet van 22 juli 1953, in het elektronisch formulier “actualisering” desgevallend kunnen meedelen dat een bedrijfsrevisorenkantoor waaraan zij verbonden zijn bij overeenkomst zal instaan voor de betaling van hun vaste bijdrage. Dit elektronische formulier “actualisering” is beschikbaar op het e-loket van het Instituut onder de rubriek “gegevens”. Na elke actualisering moeten de gegevens door de betrokkene worden bevestigd gebruikmakend van zijn gebruikersnaam en paswoord, waarna hem een pdf-archiefexemplaar van de aanvullingen en/of de wijzigingen wordt doorgestuurd naar zijn e-mailadres.